Pressrelease inför SIHS

NW_produkter_svSamarbeten leder alltid framåt.

Under Sweden International Horse Show den 27-30 november kommer LOOP by Northern Well att hjälpa alla tävlande genom att snyggt hänga hästarnas hinkar, hönät och andra accessoarer i och utanför boxen.

– Att LOOPa uppskattas av många och det börjar bli ett begrepp, säger Ulrika Nordenstam, grundare och uppfinnare  som löst många problem med sina innovativa produkter. Jag vet att LOOP har varit ett välkommet inslag i de annars helt tomma hyrboxarna på Gothenburg Horse Show de två senaste åren. Nu hoppas jag att de uppskattas även i Stockholm.

LOOP består av ett flexibelt band med öglor som tillsammans med den specialdesignade stora men snälla karbinhaken hänger och förankrar utan extra fästen eller borrhål. Snyggt och framföra allt smidigt.

– Eftersom den är ultralätt och inte sticker ut kan en stallägare ha den i sin redan trånga stallgång, säger Ulrika. Sen är den enkel att ta bort och variera i längd så att den passar allt från att stötta stallredskap till att sträcka ut och torka täcken.

Under fyra års tid har Northern Well ® utvecklat innovativa koncept för förankring utan åverkan. Nu har Northern Wells produktsortiment har i år utökats med den smarta nyckelsystemet KEYHUB som tillsammans med den patenterade sadelhängaren HITCH 3 i 1 och mönsterskyddade LOOP kommer att visas i Perfect Sit of Swedens monter E27 på mässan i Friends arena.

– Perfect Sit of Sweden och Northern Well har samarbetat kring flera projekt och det känns ju extra roligt eftersom vi är två företag på frammarsch med kvinnliga företagsledare.